Grrr… Spam!

strangers

“We hebben 100.000 emailadressen waarnaar we onze nieuwe aanbieding kunnen sturen.” / “We hebben niet genoeg adressen, kunnen we er ergens kopen?” / “Met een redemptie van 3% geraken we wel uit de kosten, dus sturen maar, die mailing.”

Velen zijn vergeten, of hebben misschien nooit geweten, dat achter ieder emailadres/ postadres een denkend vermogen zit. Noem het een mens als je wilt. En mensen die je niet kent spreek je toch ook zomaar niet aan op straat. Spam is zo gehaat door – let’s be honest – iedereen.

“Mensen die aan cold-selling doen zouden allemaal een dikke knuffel moeten krijgen uit medelijden, en daarna een flinke rammeling, zodat ze het nooit meer zouden doen.”

Nu zijn er natuurlijk allerlei juridische achterpoortjes waardoor bepaalde schurken toch ieders mailbox mogen bevuilen. Maar het is volledig fout te denken dat ze niet afgestraft zullen worden als ze zich enkel op juridische minimumvereisten baseren. Een prospect die je op een persoonlijke/ relevante manier aanspreekt zal misschien nog steeds “nee, bedankt” zeggen, maar daar ben je niet permanent out of the picture.

Als je iemand iets stuurt, laat het dan persoonlijk relevant  zijn. ‘Je kent me, dus mag je vanalles vertellen of vragen’. Ofwel moet het iets zijn dat ik ongelooflijk interessant vind. Ofwel moet het iets zijn dat ik zelf heb aangevraagd. (RSS / subscription / …) Alle andere berichten zijn intrusief en irritant. Als de ontvanger er niets aan heeft, zorgt zo’n contact direct voor irritatie, en zo is direct al je moeite, en enig toekomstperspectief om zeep.


Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: