Winning!

G&CO, uittredend bureau van BMW en reeds 14 jaar actief voor het merk, heeft met succes en met verve zijn positie verdedigd in de lopende BMW-pitch. Het bureau van Louis Gendebien haalde het zo van TBWA, DuvalGuillaume en Polygone, en mag de komende jaren ook weer de merk- en dealercommunicatie van de Duitse autobouwer verzorgen.

Louis Gendebien (CEO G&CO): “Het is een onwaarschijnlijk plezier om het werk van de voorbije jaren voort te kunnen zetten voor BMW in België en Luxemburg. Het succes van BMW van de voorbije jaren en de grootse plannen voor de komende jaren zijn voor ons een echte drive om ons ook de volgende jaren samen met de teams in Bornem maximaal in te zetten voor dit prachtige merk.”[[posterous-content:GhbswAncvFflDyCgsmhi]]

Coup de foudre.

De eerlijkheid gebiedt ons om te vermelden dat G&CO deze keer de pitch niet alleen liep, maar ten volle ondersteund werd door het hele team van GERMAINE.

Fabrice Dekerf (COO GERMAINE): “We werkten reeds voor BMW Jorssen (Antwerpen) en waren ook weerhouden voor de presentaties in de longlist. Dat was een zeer goede meeting, en we voelden een wederzijdse coup de foudre met BMW. Alleen was GERMAINE voor het totale budget net iets te klein en te Vlaams… Tegelijkertijd hadden we Louis Gendebien al gecontacteerd, omdat we er van uitgingen dat we een perfecte complementariteit konden bieden voor zijn team. Na de bekendmaking van de shortlist hebben we dan ook finaal besloten om onze krachten te bundelen.”

De intense samenwerking van de voorbije maanden en de complementariteit van zowel creatie als strategie waren duidelijk voelbaar tijdens de finale pitchpresentatie.

Jean-Philippe Parain (Marketing Director BMW Belux): “Het was indrukwekkend om te zien dat er voor ons een echt team stond te presenteren. We voelden wonderwel hoe de ervaring van G&CO en de verfrissende aanpak van het GERMAINE-team samenvloeiden tot een innovatieve en toch zeer solide aanpak. Dat gaf ons en het hele management echt vertrouwen voor de toekomst, ook al was de concurrentie van heel hoog niveau.”

Coup d’envoi, aftrap naar een gezamenlijke toekomst.

Het blijft voor de beide bureaus echter niet bij een samenwerking op het BMW-merk. De beide CEO’s hebben immers beslist om te fusioneren tot één onafhankelijk Belgisch bureau, met twee operationele vestigingen in Brussel en Antwerpen.

Kristiaan Cloots (CEO GERMAINE): “Voor mij als echte BMW-freak is dit een zeer leuk moment. Vooral ook omdat uit de ontmoeting met Louis gebleken is dat we meerdere passies delen. Allebei hebben we ons bureau bv. uit een internationaal netwerk verzelfstandigd tot lokaal verankerde spelers. Het is dan ook onze ambitie om onze ervaringen en mensen samen te voegen tot een krachtig geheel, waarmee we ook in de toekomst echt potten kunnen breken. Ik kijk daar in elk geval enorm naar uit.”

Het laatste woord is, hoe kan het ook anders, voor Louis Gendebien:  “Geloof het of niet, maar ik beleef mijn tweede jeugd. De creatieve visie van Bart Klerckx (CD GERMAINE) scherpt mijn eigen creatieve strijdlust weer aan, en als ik dan vanuit mijn ervaring nog een steentje kan bijdragen, dan gaan we de volgende jaren samen nog grootse dingen doen. We zijn klaar voor de toekomst. Twice as nice.”

Contact:

Louis Gendebien, G&CO: 0475/49.51.65

Kristiaan Cloots, GERMAINE: 0474/45.94.60

Fabrice Dekerf, GERMAINE: 0476/32.57.03

Advertisements

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: