Stem jezelf weg – voor Thomas Cook

De Belgen hadden een tijdje geleden, op zijn minst gezegd, gemengde gevoelens bij de opnieuw uitgeroepen verkiezingen. Prominenten en andere mensen hadden te kennen gegeven niet te gaan stemmen. Misnoegde bijzitters hadden ook niet veel zin om te gaan. Maar zouden ze de verkiezingen ook echt skippen?

Thomas Cook bood alvast de mogelijkheid om de daad bij het woord te voegen. Zo ontwikkelde GERMAINE voor Thomas Cook een ‘politiek niet zo correcte’ online activatie. Wie tot het kamp van de niet-stemmers behoorde kon campagne voeren om een zetel te verdienen… in een vliegtuig van Thomas Cook naar Kreta.

Je kon met een deelname op de site http://www.stemjezelfweg.be (www.partipourleselections.be) op 13 juni in het zonnige zuiden zitten in plaats van in het stemhokje. De campagne werd gelanceerd via de facebook fanpage van Thomas Cook en sprak later via WOM latente en minder latente niet-stemmers aan. Verder werden er geen media ingezet. Het concept sloeg aan en had na 10 dagen al ca. 460 kandidaten.

De site had in die 10 dagen 85.000 pageviews waarvan 75% unieke en genereerde 12.000 nieuwe contacten voor Thomas Cook dankzij een simpele facebook connect mechaniek. Deze contacten werden later door Thomas Cook ingezet in een commerciële mailing.

Bekijk hier de case pdf.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: